01 August 2009

Trip to Kota Kinabalu Sabah 3 ~ 7 Julai 2009

Assalammualaikum...
Rasanya dh sebulan aku x mencoretkan tentang diriku ...ok kita start dari awal bulan k...ahaks

3 Julai ~ 7 Julai 2009
3 Julai~
Aku dan family telah pergi ke Sabah dengan menaiki AirAsia AnyOne Can Fly..ekeke kami bertolak dari rumah KakLong Di BBU dalam jam 6Pagi....Dan sampai dan check apa-apa yang patut dan menaiki Kapal di anggarkan jam 7 Pagi....Aku biasalah sure rebut tempat duduk...ekekek aku berjaya duduk di ujung leh tengok pemandangan....Inilah Kuasa Allah Yang Dapat Ku Lihat...Subahannallah...Keindahan yang tidak ternilai..Semasa diflight sempat gak skodeng-skodeng mana yang patut ahaks....mamat belakang kerusi aku cute..kwang2 Sampai kat Airport KK,Kami disambut oleh My Uncle Yang encem Mr Yunus...Perghhh Uncle aku ni,kalau korang tengok sure teringat dengan John Travoltra...mmg Cute,Macho ,Encem (Uncle Raya Nanti jgn lupa Bagi Duit Raya lebih skit,penat ani promote ur name ni)ahahaha
Kemudian tu,Aku & KakNgah di ambil oleh My Cousin Miss Sophia..Ni akak sedara aku yang sama gile2 ngan aku...kira leh campor lah....Tq Sis...
Dari Airport kami terus ke Restoran Sempelang Di Sembulan..aku makan nasi putih,ayam goreng mayonise,ikan masam manis ngan air Kit chai air ni kat sabah jer ada...selepas makan-makan terus ke Le Meridian Hotel ,Sebuah Hotel yang menghadap Laut...Nampak lah Pulau Gaya tu tu...ekekee..Atas tajaan Uncle Joe...sebuah Bilik yang besar,selama kami disana...dan juga sebuah kereta Perdana V6...sakan tol...
Setelah check in kami pun plan perjalanan,mula2 hantar kak Sophia Di SLDB kemudian kami terus ke Likas jumpa makcik-makcik,Pakcik-pakcik dan sanak sedara....semuanya ok,cuma macam kali ni,aku rasa kekurangan seseorang iaitu Uncle Ahmad,buat pengetahuan korang Uncle Meninggal pada bulan Mac 2009,Uncle Ahmad seorang pakcik Yang baik,bertanggungjawab dan ramai yang hormati beliau termasuklah guru-guru yang pernah mengajar aku di SK Likas dulu,mereka senang bergaul dengan Uncle...biasanya kalau aku balik ke Sabah pastinya aku akan teringat lawak,usikan Uncle Ahmad,tidak lupa juga biasanya aku dan daddy membelikan Uncle Baju,tapi kali ni,aku tidak berbuat demikian....Al-Fatihah Buat Arwah Uncle....Ani sentiasa Ingat Uncle....
setelah berjam-jam di Likas kami balik ke Hotel...Biasanya rest Time....lepak ..tp lapar plak...so aku ngan KakNgah p ke bazar yang berdekatan hotel...apa lagi Sayap Ayam panggang lah menu
kami malam tu,

4 Julai~
~Pagi tu,kami kuar dari hotel dalam jam 8 Pg,kami ke Sinsuran,cari kedai makan untuk sarapan pagi,kemudian hantar baju ke lobby
~Kemudian ke Pasar membeli bahan-bahan untuk kenduri Arwah Uncle.Setelah tu,kami balik ke Likas...Ready to cooking lah...Hari tu aku ditugaskan masakkkkkkk...sian tol depa kena makan masakan aku....tp dgr2 depa kata laku...Alhamdulillah...kenduri dlm jam 4 petang...setelah tu,kami balik ke Hotel..rehat....Malam tu Auntie Boy & Family Melawat kami..

5 Julai ~
Program ke Rumah Kak Ana di Mengatal..Sebelum tu kami ke Tamu Besar DiTuaran Sabah....Sempat lah test power naik Jambatan Gantung ...memang x berubah dari Aku Kecil hingga besar ni,Jambatan tu still ada..setelah membeli belah,kami terus ke rumah kak ana,tetapi dalam perjalanan kami singgah ke Rumah Jiran lama kami di likas aku panggil dia Mini Sui,sebab x ingat apa nama dia...ekekeke dia berpindah ke Tuaran..Setelah tu kami ke Rumah Kak Ana,,,Time for Makan,Kak Ana & Suami wat ambuyat,ikan bakar,ketam rebus..alahai nasib le aku x bape sihat kalau x memang dh abis aku kerja kan...setelah tu kami balik ke Hotel..

6 Julai~
Seperti biasa Bfast di Sempelang,Hantar Baju Ke lobby..Lepas tu kami ke Kuburan Sanak Sedara di Likas,Kemudian melawat Beberapa saudara seperti Aunite Masni yang menjaga kami dari kecil,Kak wati bekas pekerja mummy dulu,lepas tu kami melawat nenek Gugu.setelah itu kami ke 1 Borneo lepak di Old Town Coffea....setelah tu kami otw ke Tg.Aru..tempat mum & dad dating dulu2..ekekeke tersengih je mum dan dad bercerita tentang depa dating2 ni....ekekeke lawak...pastu kami otw ke Hotel..Malam plak kami dibawa oleh Auntie Mastura,Auntie Boy ke Restoran Seri Melaka...Makan Besar lah kami bersama 3 Keluarga.

Ni dia my Kazen MatShah makan jgn x makan,sian shah dok kena paksa makan jer
ni dia tiga "Dara Pinggitan" My Mum ,Auntie Mastura & Auntie Masiah...
3 Jejaka Macho yang mencuri hati Tiga Dara Pinggitan eekeke My Dad,Uncle Rafiq & Uncle Hanan
Ni team Anak2....Anak Sedara + My Kazen
Makan Jangan X makan

7 Julai ~
Kami check Out Awal ...pastu Bfast....Lepas tu ke Pasar Kraftangan untuk membeli beberapa barang untuk dibawa balik ke Johor.Selepas itu,kami ke Likas sehingga petang.Kemudian Kami ke Airport untu balik ke JB..Time kat Airport aku tersempak dengan ex-clasmate aku kat SKBU2 si taufik sedang menghantar wifenyer balik ke JB...Taufik bertugas di Kem Lok Kawi...
Sampai JB dalam jam 11Lebih..kemudian Hantar Adik ke St.Larkin ..coz adik ada kursus di KL selama seminggu.....Sampai dirumah Along Jam 2 Pagi..Sure esok aku x keje hahaha