07 April 2011

Hanya Sebab Aku.......ComeL

Pernahkah kamu merasa,apa yang aku rasa disaat dihina, diperli, dikutuk, dipersendakan dengan gelak ketawa atau senang dengan bahasa sainstifiknya "Bahan" kerna sebab fizikal?

Kenapa kalau gemuk dicaci,dihina....Yang kurus,cantik dipuji?apa yang tak kena?bukan ke kita dilahirkan didunia ni,semua sama?Sedih tol...

Seperti aku memang dilahirkan dengan keadaan berisi atau bahasa x sopannya Gemuk....Tapi aku tetap bersyukur,walaupon aku gemuk,aku tidak menyusahkan orang lain.... Aku tetap bersyukur bila ada keluarga,sahabat sentiasa berada sisiku...namun kadangkala aku terfikir kenapa isu gemuk di ini seringkali dpandang hina disisi masyarakat...

Walaupun gemuk, bagiku....aku mempunyai keisitimewaan yang tersendiri... dan ramai juga orang yang gemuk berjaya didalam hidup mereka contoh Adibah Noor,Afdlin Syauki, Shanie etc...Syukur Atas Nikmat Allah...

Walaupon aku selalu dihina,dikutuk....itu tidak membuat aku berputus asa,tetap sebaliknya membuatkan diri ini terus bersemangat dalam menempuhi segala ujian di dunia ini....Segalanya diperolehi adalah sebagai pinjaman dari Allah Swt....

Dalam usia berjangkau 30-an ini...Aku nekad untuk menurunkan berat badan ini..InsyaAllah semoga aku akan terus berjaya... Dengan sokongan dari Mummy, daddy,Adik beradik,kawan-kawan dan Si dia...InsyaAllah aku mampu lakukan....Dengan izinNYA.....

Pesanan buat diri sendiri :

Buat yang terbaik buat diri sendiri,bukan sebab orang lain.. sakit,derita,gembira,duka orang xkan bersama kita...percayalah..segalanya akan berakhir...teruskan berdoa agar mendapat keredhaannya....InsyaAllah

No comments: