18 April 2011

7 Tahun Yang berlalu sepi...

Macam tak percaya hampir 7 Tahun dia pergi meninggalkan aku.... Namun aku masih belum mempunyai pengganti yang sesuai dengan jiwaku..... teringat saat2 perkenalanku ngan Z di sebuah laman chatting....Tak silapku..time tu aku menjadi Moderator ...seperti biasa,pagi2 sampai ke office,tempat pertama aku kunjungi ialah...PC ku....pastinya ke laman web Chatting....bukan nyer apa,rasa tanggungjawab pada keadaan laman web tersebut...heheh...
nak dijadikan cerita...1 hari, aku nak add seorang tu utk jadikan VoiceChat tetapi aku teradd dia jd Mode..apa lagi kelam kabut tu,aku suh dia keluar dr chat than masuk semula hehehe punyalah lawak antarabangsa sepatutnya aku just klik sebagaimana yang aku add dia..so jadilah dia unmode...hehehee
Sejak detik itulah,aku dan Z berkenalan...kenal punya kenal timbul 1 perasaan sayang antara kami...Allah saja mengetahui segalanya. tapi yang paling buat aku syg dia ni,sebab dia x kisah dengan fizikal ku,dia juga tahu aku mcm ner....hehehe memang hepi sangat time tu...
Tapi selang setahun kemudian,dia memberitahu aku...yang dia akan bertunang dengan pilihan family dia...aku redha dalam keterpaksaan ....Cuma yang kelakar... malam dia hendak bertunang,dia call aku dan kami juga bersms sehingga dia selesai ditunangkan....sedih sangat time tu....2minggu juga aku terpaksa melawan perasaan ku....
Sepanjang dia bergelar Tunangan Orang..2x juga aku dan Z bertemu di KL itu pun alang2 aku ada kerja di KL...hehe...dating ngan tunang orang tanpa pengetahuan tunangnya....Z memang seorang yang baik hati..siap mencabar aku untuk cari calon dalam masa terdekat...gara2 dia xnak aku bersedih.....
Genap bulan Mei 2004-2005 x silap aku...dia menjadi Suami orang...sekali lagi dia buat kejutan untuk aku....Mana tidaknya selesai diijabkabul dia SMS aku " Laling,saya dah sah jadi suami orang.." terharu aku....masih lagi dia gelar diri aku laling....itulah kenangan yang terindah ngam2 zaman itu lagi dari kumpulan Samson yang berjudul Kenangan Terindah popular ketika itu..hehehe

Apa2pon aku bersyukur...antara kami masih lagi bersahabat..dan dia juga memberi aku seorang kenalan yang bernama sumayyah....itulah tanda persahabatan kami ....dan buat pengetahuan kawan2...Su tahu dan penyimpan rahsia cinta antara aku dan Z....sehingga kini...aku masih merasa cinta dan sayang dari Z....walaupun selepas z..aku bercinta dengan seorang Tengku dari Negeri Tganu....Tapi jodoh kami tidak panjang kerana....dia curang ...skandal dengan sahabatku sendiri....

Kini aku masih mencari sebuah cinta yang sejati....Namun ku tahu..Cinta sejati ku ini..Hanya PadaMu Ya Allah...Cinta Yang tidak akan pupus selamanya....Dan Ku Tahu..CInta Yang Sebenarnya Cinta dariNYA.....InsyaAllah..

No comments: