01 June 2009

kiOk kiOk kiOk

Assalammualaikum
rasanya lama aku x menulis kat sini kan...rasanya dh 2 bulan ada kot.Arini rasanya xde info yang berguna aku nak masukkan just nak beberapa citer maybe menarik or x menarik aku x tau lah kan...
Sejak kebelakangan ni aku agak kiOk kiOk kiOk gak maybe hati aku x berapa tenang x tau lah ek sejak aku ditinggalkan ngan insan yang aku sayang selepas hari kelahiranku yg ke 27 pada bulan Mac aritu,aku memang agak tertekan sangat,bukan kerna aku putus cinta,tetapi aku serba salah dalam hal ni,sebab dia pergi tanpa pesan,aku plak maybe dh letih nak contact2 dia,so aku biarkan dia...tapi aku rasa itu yang terbaik buat aku dan dia...banyak sangat dugaan selama 1 tahun 3 bulan bersamanya..tapi aku tidak pernah menyesal...sebab aku tau dia masih sayangkan aku...tapi betul ke dia sayangkan aku??kalau betul dia sayang aku,pastinya dia tidak buat diri aku seperti ini..Benar kata-kata sabahat aku..."Iza dan Dia xde peluang untuk bersama,aku nampak jalan korang kosong jer,xkan sampai ke mana2 " kini aku tahu dan faham apa yg dimaksudkan oleh sahabat aku itu.
Sejak aku ditinggalkan,kesihatan,pekerjaan,diri sendiri aku tidak terurus sebab terlalu kecewa...Tapi aku rasa tidak berbaloi,sepatutnya,aku harus bersyukur atas hikmah yang Allah berikan pertunjuk buat ku...Aku redHa segalanya ...
Semalam aku ke Majlis Persandingan Anak kawan daddy di Bandar Baru UDA...Kawan Daddy iaitu Pakcik Zainal yang telah lama aku dan family mengenali keluarga beliau....Aku lihat Pakcik Semakin Sihat ....buat pengetahuan korang,Pakcik Zainal menghidap sakit leukimia...selalu mendapat terapi di Kelantan,rasanya lama aku tidak melihat beliau,coz biasanya aku akan singgah ke warung beliau bila aku mengambil anak sedara ku di sekolah...Apa2 pon Aku Doakan Agar Pakcik Zainal,Mummy,Daddy,Ahli keluarga ku,Sahabatku Sentiasa Sihat....
Balik dari majlis persandingan tu,aku singgah ke Plaza Angsana untuk ke kedai Camera,sebab CamCoder aku rosak x tau lah skrin LCD x berfungsi..puas aku buka tutup skrin tu....tp still kiOk kiOk kiOk..so sampai kat kedai tu,mereka cadang aku pergi semula ke courts Mammoth sebab CamCoder tu aku beli x sampai setahun,maybe ada warranty lagi...so lepas keluar dari angsana,kami terus balik ke Taman Nusantara,aku rehat2 dibilik sambil tertidur...ekekekee
Aku sedar dari Tidur dalam jam 6 lebih,daddy yang bangunkan sebab nak p airport Senai nak hantar adik ke Penang..Adikku Nina menyambung Study di USM tapi As Student Partime lah..Aku pon nak sambung study,tapi aku target dalam next year,coz aku rasa kewangan aku still x stabil...Niat sambung study still aku simpan dalam hati ini.....
Dalam perjalanan balik dari Airport Senai aku sms ngan sahabatku dari KL,ntahlah macam mana kami leh terbuka citer tang seorg teman...Teman Tapi Mesra ku 2,3 tahun lepas iaitu Sifu...Baru aku tahu selama ini Sifu Cinta Pertama ku....Selama ni aku fikirkan Hafiz Shaari Cinta Pertama ku...Tapi Hafiz Cinta Sekolah ku...Untuk pegetahuan korang Sifu bukan saja seorang lelaki yg aku kenali dari segi kasih sayang,tapi seorang teman yang akhrab dengan ku suatu tika dulu....aku bahagia dengan dia..keserasian kami memang pernah heboh di beberapa chatroom dulu...bila teringat citer2 lama kami,sure aku gelak,bukan nyer apa,aku mcm x sangka aku pernah ada rasa cinta dari dia....ingat lagi sewaktu dia nak bertunang,ekekek alahai,memang aku frust,tapi demi kebaikan dia,aku lepaskan jua.....tapi x per....walaupon kami xde jodoh sebagai "ehem2" namun jodoh itu diberi padaku sebagai jodoh persabahatan....dari sifu juga,aku kenali seorang rakan chat iaitu Sumayyah....seorang wanita yang tabah menghadapi dugaan simbolik sebuah nama wanita yang tabah pada zaman Rasullullah....Dianggarkan aku,sifu n sumayyah berkawan hampir 5 tahun.....disamping itu...aku mempunyai seorang sahabat yang leh dikatakan insan yang paling rapat ngan aku walaupon dia jauh di Penang aku di Johor...iaitu Fina....My BestFren... "Ya Allah Terima Kasih Kerna Memberi Aku Sahabat Seperti Fina,Su,Sifu dan insan-insan yang menyayangi aku "
CeriaNetwork,aku lihat ada macam ada something yang berlaku,tapi insyaAllah aku dan fina akan try wat yang terbaik....sukar nak percaya kawan-kawan yg ada seperti Ri... bila ada prob,mcm2 alasan nak tinggalkan tanggungjawab....sedangkan perjanjian sama2 bangunkan ceria network setelah aku ramai kehilangan kawan,dan bertambah musuh didunia Chatting ni,tapi tak pe lah...aku akan teruskan perjuangan ini...tanpa dia...Aku Tidak Akan Mengaku Kalah.....Aku kan Srikandi RosMan...... :)
k lah rasanya dah nak choW....rasanya arini skit jer aku nak membebel....ahaks...wsalamzzz

No comments: