15 September 2009

Santai

Hai & Assalammualaikum buat Semua
Hari ni dh 25 Hari kita menunaikan tanggungjawab kita sebagai muslim..iaitu tanggungjawab berpuasa........rasanya dalam kesibukan mengejar 10 malam yang terakhir,ada juga sibuk menyiapkan kuih muih,baju,langsir dan lain-lain sama ada untuk pelanggan mahupun untuk keluarga yang tersayang.
Tahun ini,rasanya aku tidak berkesempatan membeli belah seperti last year..Coz almaklumlah "Bonus Hancur" seperti harapan aku untuk mendapat bonus dari syarikat....memang angin juga bila dapat tahu bonus xde lagi tahun ni...Aku tidak pastilah mana silapnya pengurusan syarikat ini.Nampaknya tahun ni,aku tidak dapat membeli barangan keperluan raya seperti tahun-tahun yang sudah. "I'm Sorry mum"

Tahun ni,rasanya aku tidak membeli kuih raya seperti last year,coz ada suprise with my mummy...tahun ni,mum banyak mengajar aku,adik dan kakngah membuat kuih raya...ahaks..untung dapat ibu seperti mummy.. "Syukuran ya Allah".Dalam keadaan mummy yang tidak sempurna,mum masih dapat masak seperti dulu.Unik itulah yang mampu ku katakan ...apabila merasa masakan mummy yang tidak ada bezanya sama ada sakit or sihat...Memang Marvellous...Semlm kami wat Honey Cornfleks..Walaupon ada "something" yang tidak elok yang berlaku... Gara-gara Botol Kecil dan botol Besar...sedih hati aku....ni semua sebab kedai 2nd lah x jual botol besar,x pasal-pasal aku dimarahi oleh mummy. (sedih gak kena marah tp nak wat macamana kan....)

Petang ni,insyaAllah aku Exkot mum shopping.xtau lah apa lagi dia nk beli...Aku kena ikut gak...ekekeke bukan nak menyibuk,tp risau mum tidak nampak...Mum masih tidak jelas penglihatan dia...so kena ada yang guide dia....Kena plak,petang ni,aku,mum dan dad jer yang ada,coz akak dan adik ada function diluar...tapi tak per...janji aku dapat temani mum dah cukup..Aku pun terpaksa batalkan majlis berbuka puasa yang aku janjikan bersama beberapa teman...coz tak sampai hati nak melukakan hati mum...Ntahlah aku ni...sengal...nasib kawan-kawan tolak ansur....bila aku kata,depa je yang wat,aku xde x per...depa x nak..so postpone ajer lah....

k lah x tau nak kata per...just i'm sorry mum...really love u so much....
To my fren....Sorry geng...ada hal lebih penting dari makan berbuka diluar...:)
Assalammualaikummmmm

No comments: