27 June 2008

Coretan Buat Sahabatku...

Kawan...bila rasa ingin menangis..

Hubungilah aku..

Bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...

Tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu...


Kawan... jika terasa tiba2 nak melarikan diri...jauh dari masalah...

Hubungilah aku...

Aku tak kan suruh kau berhenti..

Tapi..mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau boleh selesai...

Kawan.. jika kau kecewa keluarga mu tak bahagia..

Beritahulah aku..

Aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau..

Tapi..terimalah segala ketentuan Allah dan berusahalah m'jadi anak yg soleh..


Tetapi kawan...

Jika suatu hari aku berdiam diri..

Aku tidakmembalas messagemu..

Aku tidak angkat panggilan darimu...

Tiada khabar berita drpdku...

Abadikan segala kenangan indah bersama dalam memorimu..


Jika hari ini saya terlalu gembira sedarkanlah saya dengan amaran-amaran Allah.

Jika saya bersedih tanpa kata, pujuklah dengan tarbiah pencipta.

Jika Saya lemah tidak berdaya, ingkatkanlah saya dengan kehebatan syurga.

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah saya meleraikannya segera.

Jika pernah hatimu terluka,luahkanlah agar saya berubah dan jika esok saya lena tanpa terjaga....

Iringilah lenaku dengan kalungan doa

No comments: