13 June 2011

Putu Piring,ChickenPox...

Hehehe Putu Piring...apa eh citer disebalik putu piring ni?heheh sure family aku & rakan2 yang terdekat ngan ku seperti Yan My Bestfriend,Officemate ku Kak Imah & Kak Mai tau betapa susah payahnya aku ingin dapatkan putu piring,walau hujan ribut petir cewahhh sanggup aku reda ke pasar malam...namun masih tidak ku temui...last2 aku dapatkan perkhidmatan seorang member yang mana ku tahu ayah angkatnya mmg berniaga putu piring,namun dia tidak memberi respon...xper lah...namun 1 hari ketika aku berada di office...
Kak Mai : Niza dh try g Adda Height?
aku : ada apa di sana kak?
Kak Mai :x silap akak sana ada jual putu piring
perghhhh dgr jer putu piring semangat ku tiba-tiba ...jeng jeng jeng
tapi time tu aku x nak susahkan sesiapa nak g sana,cuma time aku dan kak imah nak g Maslee (lunch hour) Yan tegur aku di depan kedai letrik...
Yan : nak ikut aku balik rumah x za?
aku : nape?
yan: aku nak antar barang pastu kita g cari putu piring lah
aku : ok je jom lahhh
semangat sey aku....time tu kami g ber3 termasuk kak imah hehehe ..
hari tu memang bersejarah ..Alhamdulillah syukur dapat juga....
(pic akan dimasukan nanti)

Beberapa hari selepas aku dapat makan Putu Piring,badan ku menjadi lemah....timbul plak bintik2 merah ditubuhku...Ya Allah rupanya aku nak kena chickenpox hehe.....cuti gak aku 8 hari dirumah sehingga aku menulis di blog ini...sian kawanku si Yan terpaksa g kelas seorang2...alahai sejak kena c/p nii dugaan sangat kena sapu ubat sendiri..ye lah xkan nak suh orang lain,sure dorang pon xmo.....ihihihih....part yang aku x suka,bila benda ni mendatangkan parut diwajahku..nampaknya lepas ni kena tenyeh semula NDZ & Fair & Lovely lah gamaknya....
apa2pon tQ for My Family & My fren especially Yan coz banyak melayan karenah ku sepanjang aku x sihat ni..siap belikan topup dan hari2 dok layan sms merapu aku...tQ Yan..kaulah sahabat baik ku.....

Ketika dalam hari ini,ada juga aku mendapat business alhamdullillah atas Rezeki Allah beri...

No comments: