01 January 2010

Salam Tahun Baru 2010

Assalammualaikum
Selamat Tinggal 2009....Kini Tibalah tahun 2010 ...Semoga Tahun 2010 akan mendatangkan Energy Baru Buat Kita Semua Especially To My Self Coz bagi ku,Tahun 2010 Adalah permulaan aku untuk merealisasikan Perniagaan Aku...Walaupun Orang pandang dengan sebelah mata...almaklumlah Biz "Kecil-kecilan" Tetapi bagi...itu bukan penghalang aku untuk terus berjaya....Kalau dapat RM1 pun aku tetap bersyukur coz diminda aku yang Positif ni "Ada ke sesiapa nak bagi RM1 dalam 1 Hari?" hah tu dia.....Kena lawan balik......

Tahun 2010 Juga No More Couple Mouple Lagi....Cukuplah sekadar Tahun 2008/2009...enough is enough bukan Frust tapi rasanya aku belum bersedia untuk menghadapi segalanya...hikhikhik tetapi kalau dah sampai jodoh aku pada tahun ini....Redha atas Kehendak iLahi.....

Pekerjaan Yerrrrr.....
Setakat ni,aku belum terfikir untuk berhenti kerja....Aku suka berkerja Di Meda Enginners ni...Julai 2010 Genap 7 tahun aku bekerja disini.Dari Gaji aku cukup2 beli rumah,beli itu ini hingga aku pening kepala nak tambah pendapatan sendiri (hope u all tau kot) ahaks ....Tapi aku tetap bersyukur atas rezeki aku di sini sebagai Pelukis Pelan Elektrikal...dari aku duduk di Office Wat Lukisan...Alhamdulillah aku dah mula jejakkan kaki ku ke Majlis Daerah,Tapak Pembinaan (Jumpa Sheila On 7,Ungu,Ari Wibowo ) hahaha ..Selain itu juga aku mula terjebak dengan dunia yang paling aku tak gemari iaitu wat BQ (Bil Of Quantities) Ya Allah penderaan Tol....Tau rr aku ni tak suka tengok Angka banyak nanti leh Migrain ekekekee...Apa-apa pun redha juga ni....demi hasil yang halal.... :p

Keluarga YerRrRrRr
Rasanya tanggungjawab aku semakin banyak yang patut dipikul....coz Mummy dan daddy Tidak Berapa sihat...Mummy still Tidak dapat melihat dengan jelas ...ni berpunca dari kesan Diabetis...Daddy Plak mempunyai Sakit Jantung....Tapi Alhamdulillah still undercontrol....Aku redha atas Ujian yang diberikan kepadaku...Aku berkesempatan bersama mereka....Rasanya tidak ramai yang berpeluang seperti aku...Walaupun berat aku pikul..namun aku mampu tersenyum...coz Allah memilih aku untuk diuji dengan segala dugaan ini...Ini juga bermakna Allah sayang kepada ku.....

Peribadi /Personal Yerr
Hmm rasanya ada yang perlu diubah....Tahun untuk Aku Menurunkan Berat Badan hikhikhik...Rasanya dah tiba masanya.....aku menunaikan kehendak Mummy....sepanjang 27 Tahun aku Hidup dengan Kegemukkan aku rasa biasa tiada apa-apa berlaku...Cuma aku tahu ada insan yang pernah menyukai aku,tetapi bila tahu aku ni sihat walafiat mcm ni.....Terus reject...apa2pon aku doakan lah agar anak or Wife dia x gemuk mcm aku...takut plak kereta tayar pancit tak pun....Kereta sengget sebelah seperti yang pernah dikatakan dulu-dulu...
Walaupun dianugerahkan dengan sifat & fizikal mcm ni,aku tetap bersyukur...Alhamdulillah aku mempunyai kesihatan yang baik,Wajah Yang Lawa (Pasan Jap :p),Pekerjaan yang Baik,Kasih Sayang dari mummy & daddy yang tidak pernah putus,Dikelilingi sahabat-sahabat yang baik.....Aku Bersyukur.....(mcm lepas geram plak dah)

K lah cukup sekadar disini...So Bermula Saat Ini Kuatkan Energy Baru Dalam Diri Kita Teruskan Usaha.......jgn Lupa Layari http://mawarniemas-biz.blogspot.com k

No comments: