07 September 2011

Buat yang tersayang

Selamat Hari Raya AidilFitri Maaf Zahir & Batin
diucapkan kepada Rakan2 Bloggers,Sahabat2 yang sudi membaca segala isi kandung Coretan Rnizasulaiman ini....Tidak lupa juga buat Adik-beradik seperti Hanina & Hasifi yang selalu membaca blog ini dalam diam2 hehe....

Perjalanan musim perayaan ini alhamdulillah,kami sekeluarga lalui dengan kesyukuran yang teramat kepada Maha Esa Allah SWT...Alhamdulillah kerana diberi peluang untuk melunaskan kewajipan kami sebagai Umat Islam di dalam bulan Ramadhan kali ini.Walaupun agak berbeza kali ini,kemungkinan keadaan Daddy yang terpaksa masuk ke Hospital Sultan Ismail (HSI) selama beberapa hari.Kenangan Ramadhan kali ini yang membuat diri ku sedar ,yang diri ku kini mempunyai tanggungjawab besar terhadap keadaan kesihatan Mummy & Daddy..

"Ya Allah...Engkau Berilah kesihatan yang baik buat ibu dan ayah ku yang tercinta ini,sekiranya nyawaku sebagai ganti mereka,aku redha kau mengambil nyawaku ini demi kasih sayang ku pada Daddy & Mummy..Ya Allah berikan mereka kebahagiaan di usia mereka kini...Aku tidak sanggup melihat keadaan mereka menanggung sakit,walau ku tahu,mereka tidak pernah memberitahu ku,namun dari riak wajah mereka...ku tahu mereka menanggungnya....Ya Allah Yang Maha Pengasih dan Yang Penyanyang Dan Yang Menyembuh segalanya...Amin "

Berbalik dengan cerita hari raya kali ini,kami hanya beraya ke Kg Daddy di Batu Pahat pada raya ke 4 ..itu pun balik hari saja.Sememangnya kalau beraya di kg Daddy kami tidak lama,sebab dekat saja dengan Johor Bahru,so balik hari saja,tetapi berbeza kalau beraya di kg Mummy di Kota Kinabalu,paling-paling 3,4 hari pasti kami masih di sana..Almaklumlah dengan jarak dan kos yang tinggi...hehehe bukan senang nak pergi balik ...

Kali ini,balik Batu Pahat,kami membawa ahli baru di dalam keluarga kami iaitu Adik Ipar Ku ..Ku Muhammad Hasifi...hehe memang best adik ipar ku ini,tidak banyak karenah..tak banyak karangan yang perlu di karang ...(hehe faham kan adik2ku) ekekee....Ni pasal adik ipar ku ini kan,aku tgk dia ni manja tol ngan my mummy hehe...Alhamdulillah syukur akan jodoh adikku ini.Semoga apa yang mereka hajati akan dimakbulkan.

Tak tahu dah apa ak citer sebenarnya ni.....nantilah citer pasal raya hehehe...Now nak citer lain plak...

Pasal Kerja....
sebenarnya aku dalam perbincangan sama ada ingin menerima tawaran seorang sahabat...namun aku risau about keluarga...lagi-lagi mummy dan daddy.Sememangnya aku gembira kerja di syarikat ini,coz bos pon ok,kawan2 pon ok,cuma yang kurang ok pasal gaji xde kenaikan...sedangkan kos sara hidup kini semakin meningkat dan tanggungjawab ku kepada mereka.Macam mana eh untuk aku mengatasi masalah ini?kalaulah gaji ku dapat naik syukur sangat....bukan apa,kawan-kawan lain gaji dah besar,aku jer gaji kecik..hehe....harap dapatlah aku kerja yang boleh menampung perbelanjaan aku dan family.Aminnn

Pasal Business...
Alhamdulillah time raya syukur memang order masuk...tapi utk 2 bulan ni,memang xde order..asyik order pastu cancel..kalau tahu amik duit deposit ,coz barang-barang aku dh beli,tinggal nak buat jer....maybe bukan rezeki ku...sabar jer..harap adalah rezeki dalam minggu ni....

Pasal Jodoh....
Heheh lom ada yang sesuai dijadikan teman hidup...xper lah....jodoh pasti ada,cuma lambat or cepat jer....redha....

Ok lah nak stop dulu....nanti free sy coret lagi :) luv u all


1 comment:

xHuJaNx said...

kak.. Mana entry baru??