09 October 2014

Bebel part #2

Hehehehe...
Part #2
Tadi Biz kan....Now tentang kerja plak...
Sedia maklum aku ni bekerja sebagai seorang pembantu teknikal elektrikal disebuah syarikat swasta....Bumiputra pemiliknya.....
hampir 11 tahun aku bekerja disini...dengan xde kenaikan gaji....hehehe..bonus pon lama x dpt...so baru2 ni...daddy nekad minta aku berhenti kerja....untuk membantu mummy di gerai....aku sedang berfikir sebenarnya...coz aku masih terikat dengan loan peribadi dan loan rumah....tapi macam loan rumah tu rasanya xde masalah coz apartment tu aku dah sewakan..so boleh coverlah kan....
sebenarnya kan...aku memang terniat atau berniat untuk berhenti kerja untuk memberi tumpuan pada biz memain aku ni...agaknya kalaulah aku berhenti kerja.....rasanya aku boleh cover semua perbelanjaan aku ke eh?hehehe bukan aku ni perlu beli alat solek pon (aku x gemar bersolek hehe natural beauty lah sangat) hehehe cuma aku fikirkan makan minum serta cita2 aku untuk mengembangkan biz ni saja...
Aku ni kalau korang tanya...apa biz aku minat...........comfirm korang akan pening kepala....Nak tau kenapa?hahahaaaaa.... jiwa ini sebenarnya lebih pada dunia perniagaan makanan...contoh tidak jauh pada Coklat,Kek,dessert....pastu aku juga minat untuk membuat sesuatu yang kreatif....grafik pon aku suka....sebab tu aku pernah berniat nak belajar basic untuk grafik.... pastu aku juga teringin memilik kedai sendiri...kedai One Stop....sanalah jual Coklat,grafik,cafe,produk...hehehe gilak sudah idea aku kan...tp itulah impian aku sejak aku tidak dapat menjadi seorang Arkitek seperti yang aku cita2kan sejak zaman sekolah rendah lagi....
tinggikan impian aku....impian nak tengok Mummy & Daddy bangga mempunyai anak yang berjaya...namun aku mampu ke buat??aku ingin melihat mereka tersenyum melihat kejayaan dan impian aku....
Semoga ianya akan menjadi kenyataan....Amiinn

Aku perlukan seorang kaunselor untuk membantu aku untuk mendapat memberi idea kat aku....kalau ada yang sudi boleh cari aku atau tinggalkan no.contact @ FB nnt aku akan hubungi...hehehee 

No comments: